Діти і рух: Як фізична активність розвиває мозок

26.Лип.2022
Діти і рух: Як фізична активність розвиває мозок

Діти і рух: Як фізична активність розвиває мозок

Так склалося еволюційно, що рух нерозривно пов’язаний із самим життям.
Патофізіолог, генетик, завідувач відділу загальної та молекулярної патофізіології Інституту фізіології імені О.Богомольця НАН України Віктор Досенко пояснює:
«Команди для м’язів ідуть з мозку. Тобто мозок керує. Але скорочення м’язів і рухи забезпечують формування мозку! І це не лише нервові зв’язки але й гуморальні фактори – спеціальні гормони м’язевого походження, міокіни. Серед них вирізняють іризин (названий на честь богині веселки – Іриди – що поєднує землю (м’язи) та богів (мозок)). Він виділяється лише з м’язів, що скорочуються, і сприяє запам’ятовуванню».
Фізичні вправи також стимулюють ріст нових судин, призводять до утворення нових еритроцитів. У результаті, більше кисню приходить до мозку.

Рух для дітей – це їхня здорова психіка. Головний лікар Київського міського центру здоров’я, кандидат медичних наук Отто Стойка наголошує – особливо школярів та дошкільнят. «Діти формуються в русі. У них покращується увага, вони можуть краще зосереджуватись. Відсутність руху може призвести до нервових зривів». Дітям шкільного віку на день потрібно рухатися не менше години з навантаженням від 3-х до 6-ти разів інтенсивніше, ніж у стані спокою. “Година – це мінімальний рівень за рекомендаціями ВОЗ. Для нормального розвитку дитина повинна бути в русі цілий день”.
У підлітковому віці навантаження відбувається на всі органи і системи організму. Фізична активність допомагає легше пережити перебудову організму.

Галерея зображень