Поради батькам щодо спілкування з дитиною, що має порушення слуху

01.Лип.2021
Поради батькам щодо спілкування з дитиною, що має порушення слуху

Спілкування – безцінне джерело мовленнєвого розвитку дитини з порушенням слуху. Щоб ним скористатися важливо пам’ятати деякі правила.
1. Щоб розвивалося словесне мовлення дитини з порушенням слуху, з нею необхідно постійно спілкуватися.
2. Словесне мовлення дитини потрібно формувати під час спілкування у спільній діяльності: під час виконання побутових дій, режимних моментів, малювання, ліплення, конструювання, гри.
Ваша мова – взірець для Вашої дитини. Адже мова, жести, міміка, емоційність створюють певний настрій у дитини.
➤ Саме тому систематично розмовляйте з дитиною.
➤ Супроводжуйте всі дії словами, коментуйте навколишній світ.
➤ Промовляйте слова чітко, терпливо, доброзичливо.
➤ Розвивайте розуміння мови, використовуйте прості інструкції, завдання, спирайтесь на те, що дитині доступне.
➤ Створюйте бажання копіювати дорослих у їх діях, рухах, учинках.
Від початку занять привчайте дитину звертати увагу на обличчя, губи того, хто говорить. Розмовляйте голосом нормальної гучності, але на такій відстані та в такій поставі, щоб дитина могла вас сприймати слухо-зорово.
Розуміння мови – обов’язкова умова її самостійного використання. Щоб краще та швидше розвинути самостійне мовлення, необхідно якомога раніше спеціально вправляти дитину в його активному користуванні. Постійно використовуйте наочність, ілюстрації, лото, ігри, таблички, усно-жестове мовлення, які відіграють важливу роль у розвитку мовлення дітей зі зниженим слухом.
Досить важливо, щоб у навчанні мови та формуванні мовлення вашої дитини брали участь усі ті, хто її оточує.
Спільними зусиллями, використовуючи усно-тактильне, усно-жестове мовлення можна швидше навчити дитину розуміти значення слів, зверненого мовлення та вміло користуватися сформованими навичками у спілкуванні.
Організовуйте з дітьми вправи для розвитку загальної та дрібної моторики: пальчикові вправи, пальчикові фігури, пальчиковий театр, ляльковий театр, вправи для розвитку загальної моторики.
Щоденно проводьте мовленнєву зарядку (артикуляційні, дихальні, голосові вправи, вправи з фонетичної ритміки).
Пам’ятайте! Успіх в оволодінні мовленням значною мірою залежить від Вас, він приходить до тих дітей, з якими батьки працюють щоденно не менше ніж 2-3 години на добу. Якщо час таких занять менший або відсутній, то результатів у даному напрямку роботи Ви не отримаєте. Тому використовуйте кожну хвилинку для спілкування та занять зі своєю дитиною.